Utgiftsöversikt

Då var det dags för ännu en genomgång av mina fasta utgifter. Jag försöker se över detta en gång om året, runt sommartiderna. Vilka utgifter har höjts respektive sänkts under årets lopp och finns det något som jag aktivt kan göra för att göra ytterliga besparingar?























Som det går att utläsa i tabellen ovan har mina fasta kostnader ökat från föregående år med 147 kronor i månaden. Den största ökningen står hyran för och den största kostnadsreduktionen står min djurförsäkring för. 

En ny fast kostnad har tillkommit, nämligen Netflix, det är helt klart värt pengarna än så länge. Stående utgifter som jag i framtiden kan tänka mig att slopa helt är A-kassan samt välgörenheten, men i dagsläget kommer jag fortsätta med dessa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar