Kvartalsavstämning 1

Kursutveckling

Jag ligger strax under mitt jämförelseindex SIX30 Return Index, men jag är ändå väldigt nöjd med en kursutveckling på 11% (inklusive utdelningar) redan under första kvartalet. Jag är dock beredd på att portföljen lika gärna kan visa röda siffror redan nästan månad. 

Jag vill dock göra ett tillägg om att portföljen sedan slutet av mars har stigit ytterligare 3%.















Utdelningar
Jag har ett inofficiellt mål om att uppnå en sammanlagd utdelning på 20.000 kronor för år 2019, med det sagt har jag än så länge uppnått målet med 15,02%.

Totalt har jag betalat 209,69 kronor i utländsk källskatt. Tyvärr är Avanza väldigt långsamma med återbetalningen av källskatten så jag förväntar mig denna återbäring först om tre år...

  • Januari: 424,39:-
  • Februari: 665,16:-
  • Mars: 1914,32:- 

      - Totalt: 3003.87:-

Investeringar

Jag har totalt investerat för 34.341 kronor inklusive utdelningar under det första kvartalet för året. Av denna summa har jag utnyttjat min kredit med 363,36 kronor. 

Bolag som jag har inhandlat är:

Aktie
Antal
Latour
5
XACT Högutdelande
5
Öresund
4
Realty Income
5
Walt Disney
3
Telia
14
Investor
2
Industrivärden
3
Swedbank
12
Northwest Healthcare
36
Boston Pizza
23
Orkla
41
Castellum
6
Handelsbanken
5
Axfood
3
Kone
6
K2A pref.
9
Klövern pref.
4
Akelius pref.
2


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar