26 årsrapporter!

På under två månader kommer årsrapporterna från 26 bolag som jag äger att släppas. Det blir mycket läsning på kort tid, men jag ser fram emot det! Jag hoppas givetvis på många utdelningshöjningar och andra bra nyheter som visar att det rullar på för mina aktieinnehav. 

De två rapporter som känns mest angelägna är från H&M samt Ratos, mina två  största sänken i portföljen. Jag hoppas bl.a. att Ratos kommer visa en tydlig strategi över hur de ska vända skutan och att H&M presenterar glädjande siffror gällande sina onlinebutiker. 

Det ska också bli intressant att läsa hur det går för mina bolag inom byggsektorn, Skanska och NCC. Kan de börja visa fina siffror igen efter alla nedskrivningar? 

Kommer Telia kunna höja sin utdelning eller bibehålls den för att kunna fokusera på återköpsprogramet? Jag är även nyfiken på hur det går för Tele2 med sammanslagningen med Com Hem, men också hur det går för Nokia och deras expansion av 5G-nät. 

Fortsätter Castellum, Investor och Latour att höja sina utdelningar i vanlig ordning? Delar Öresund ut fler Bilia och MQ aktier eller får vi cash i år? 

Hur kommer det att gå för Kinnevik efter den senaste tidens nedgång? Kommer Swedbank att sänka sin utdelning i år igen? Hur går det för ICA och Axfood, fortsätter folk att handla där eller har alla bytt till Lidl??    

Ja som sagt så finns det mycket att se fram emot nu till våren! 

- Är det något som ni ser fram emot extra mycket?   

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, denna rapportsäsong är den jag själv ser fram emot. Hoppas själv på att Investor inleder starkt med 1 kronas höjning. Skrev ett inlägg om utdelningssäsongen och vilka frågor som jag hoppas få svar på. Kolla gärna in det om du vill https://stojkoinvest.blogspot.com/2019/01/snart-dags-for-arets-stora-borsfest.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir minst sagt en rolig läsning (förhoppningsvis) i år. Det ska jag absolut kolla in!

      Tack för kommentar // Frilans

      Radera