Portföljändring

Jag har utfört ännu en portföljförändring på kort tid. Senast var när jag bytte Orkla mot ett utökat innehav i Unilever och innan dess sålde H&M för att påbörja en position i Astra Zeneca. Jag sålde även alla mina fonder i mars och startade ett Tillväxtkonto som i dagsläget innehåller innehaven Tattoed Chef samt Porsche och innan dess sålde jag alla mina aktier i Atlas Copco och köpte istället aktier i Cibus. 

Jag har minst sagt ändrat om en hel del i portföljen hittills i år. Idag beslutade jag mig för att sälja rubbet i Wallenstam. Min främsta anledning till försäljningen var att aktierna gav mig en direktavkastning på strax under 0.9% samtidigt som kursen hade stigit med cirka 70%. Jag har även en hel del innehav inom fastighetsbranschen redan.







Jag påbörjade en position i Swedish Match och tänker att jag ska fokusera på att utöka innehavet under en tid framöver. 

Hälften av pengarna från försäljningen gick tillbaks till fastighetsbranschen i form av SBB B och SBB D. Jag kunde inte bestämma mig så det fick bli båda aktierna. Den ena som fixed income och den andra med potential för både kursökning samt utdelningshöjningar.

Resten av pengarna gick till dagligvaruhandeln samt den börshandlande fonden XACT Högutdelande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar