Investeringar och sparande - December

Nu har jag investerat klart i 3M. Jag kommer härmed låta portföljen i min kapitalförsäkring vila och fokusera på att öka i mina befintliga innehav i investeringssparkontot. Akelius löste in sina preferensaktier under månaden, i detta inlägg redovisar jag hur jag återinvesterade pengarna som blev över. Jag kommer därför inte räkna med detta i dagens inlägg. 

Pengarna från Akelius preferensaktie i min kapitalförsäkring investerades i Investor, som numera kommer ingå i "snöbollseffekt i snöbollseffekten". Mina utdelningar i Kapitalförsäkringen under månaden gav täckning för ett köp i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten". Det blev 14 stycken aktier i Telia.  

Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 478,50 kronor baserat på 2018/2019 års siffror samt dagens växelkurser.                                                     


Investeringssparkonto

Kapitalförsäkringskonto


Investeringssparkonto - 2133:-
Kapitalförsäkringskonto - 10.716:-



Totalt investerat: 12.849:- (varav 225,87:- i kredit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar