Sålt samtliga aktier i Microsoft

 




Jag har beslutat att sälja hela mitt innehav i Microsoft. Aktien har varit med om en otrolig värdeökning på hela 153% sedan jag köpte aktien första gången den 27 juli 2017. Jag säger inte att Microsoft från och med idag har en begränsad uppsida och att det är dags att sälja... aktien kan lika gärna ha en uppsida på ytterligare 100% de kommande åren. 

Min huvudsakliga anledning till försäljning är att jag i ungefär 2-3 år framöver kommer att spara till en kontantinsats och därmed blir nysparandet till min portfölj nästintill obefintligt. Till dagens kurs fick jag en direktavkastning på cirka 1% och jag önskar ett högre kassaflöde de kommande åren, därför kommer jag prioritera att återinvestera pengarna i portföljens befintliga aktier med en högre direktavkastning. 

Vem vet.. kanske tar jag in Microsoft igen någon gång i framtiden? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar