Investeringar - Juli

Semesterns sista helg är här och jag kan konstatera att min skärmtid har varit minimal. Det här får bli en sen uppdatering gällande mina (få) inköp under juli månad. 

Jag har fortsatt att följa min planering om att börja betala tillbaks min kreditskuld. Jag använde månadens sparande från lönen samt alla utdelningar från min ISK för detta ändamål, totalt kunde jag återbetala 5207 kronor. Jag märker hur tråkigt det är att varje månad betala av min skuld.. jag börjar sakna mina månadsvisa aktieköp.

Jag valde att sälja samtliga andelar i Avanza Global och återinvesterade pengarna i mina två övriga fonder. Jag köpte även nya fonder för 300 kronor. 

Mina utdelningar i Kapitalförsäkringen under månaden gav täckning för ett inköp i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten". Det blev totalt 5 andelar i XACT Högutdelande. Jag kommer att fortsätta att köpa denna börshandlande fond för min utdelningar från Kapitalförsäkringen ett tag framöver. 

Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 26 kronor baserat på 2020 års siffror. 
                              

Investeringssparkonto
0:-

Kapitalförsäkringskonto

Fondkonto

Investeringssparkonto - 0:-
Kapitalförsäkringskonto - 585:-

Fondkonto - 300:-

Totalt investerat: 885:- (varav 0:- i kredit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar