Kortsiktigt mål - Uppdatering 6

Jag har nu klarat av alla mina kortsiktiga mål, det tog mig cirka 1,5 år. Nu när jag har klivit över mållinjen är det dags att formulera nya kortsiktiga mål. I dagsläget är det några mål som jag ser som eftersträvansvärda och skulle det dyka upp ytterligare mål i framtiden kommer jag att uppdatera det under fliken målsättning

Tidigare mål: 

Mål 1: Investera 10.000 kronor per innehav i min isk, 27/27 aktier. (Uppnått 25/1-19)
Mål 2: Investera 500.000 kronor. (Uppnått 28/5-19)
Mål 3: Investera 10.000 kronor per innehav i min kf, 14/14 aktier. (Uppnått 27/6-19)                

Nya mål: 

Mål 1: Nå 600.000 kronor i investerat kapital.
Mål 2: Investera 50.000 kronor i mina börshandlade fonder.
Mål 3: Investera 20.000 kronor i mina månadsutdelare samt ta in en ny månadsutdelare.  

Det går att läsa de andra inläggen om mina kortsiktiga mål här om du vill jämföra utvecklingen.
____________________________________________________________________________________


Jag har även fortsatt att köpa i mitt utdelningsprojekt "snöbollseffekt i snöbollseffekten" i min kapitalförsäkring. 

Jag har valt att vara nöjd med mitt innehav i Akelius preferensaktie. Istället för att utöka i Akelius kommer jag i framtiden ta in en ny utdelande aktie, jag tvekar mellan Kinnevik eller Investor. Fram till dess kommer jag att fortsätta att fokusera på Telia och Castellum. 

Jag kommer att köpa varje gång som utdelningarna från min KF täcker ett köp för mini courtaget på 1 krona (strax under 600 kronor). 

Jag vill förtydliga att alla aktier i tabellen nedan enbart är köpta av utdelningarna från min KF. 

 Aktie
 Antal
 Akelius pref.
 10 (10)
 Telia
 56 (14)
 Castellum
 15 (9)

Jag har ett kortsiktigt mål om att varje månad kunna genomföra ett nytt köp (inom ramen av ett mini-courtage köp) med hjälp av utdelningarna. I dagsläget får jag i genomsnitt 311 kronor i månaden efter källskatt i min KF baserat på 2018 års utdelningar. 

Jag behöver alltså dubbla mina utdelningar för att uppnå detta. Hittills i år har jag mottagit 3480 kronor i utdelningar efter skatt i min KF, utslaget över 12 månader motsvarar det 290 kronor i månaden så jag är på god väg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar