Kortsiktigt mål - Uppdatering 5

Jag har nu klarat av mitt första kortsiktiga mål, det tog cirka 1 år och 3 veckor. Jag är nära mållinjen till mitt andra kortsiktiga mål om att uppnå en investerad summa på 500.000 och nästan halvvägs till mitt tredje mål om att investera en summa på 10.000 kronor i alla mina innehav i min utländska portfölj.                                

Mål 1: Uppnått i 27/27 innehav. (Uppnått 25/1-19)
Mål 2: Ytterligare 34.808 kronor behövs för att nå en halv miljon.
Mål 3: 6/14 bolag avklarade. 

Det har gått drygt 3,5 månad sedan jag senast uppdaterade mina kortsiktiga mål och det har gått snabbare än vad jag vågat hoppas på!

Det går att läsa de andra inläggen om mina kortsiktiga mål här om du vill jämföra utvecklingen.
______________________________________________________________________________________


Jag har även börjat köpa i mitt nya utdelningsprojekt "snöbollseffekt i snöbollseffekten" i min kapitalförsäkring. 

Till en början kommer jag att fokusera på Akelius preferensaktie, Telia samt Castellum.  
Jag kommer att köpa varje gång som utdelningarna från min KF täcker ett köp för mini courtaget på 1 krona (strax under 600 kronor). Dock tycker jag att Akelius pref. är alldeles för dyr just nu och därför kommer jag växla mina köp mellan de två andra aktierna. 

Jag har ett kortsiktigt mål om att varje månad kunna genomföra ett nytt köp med hjälp av utdelningarna. I dagsläget får jag i genomsnitt 311 kronor i månaden efter källskatt i min KF baserat på 2018 års siffror.

 Aktie
 Antal
 Akelius pref.
 10 
 Telia
 14
 Castellum
 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar