Investeringar & Sparande - September

Som det går att utläsa av siffrorna nedan kan jag nu spara mycket mer i månaden jämfört med tidigare månader. I och med mitt nya jobb så har jag både ökat min tjänstgöringsgrad samt lön. Sedan mina inköp har börsen backat en hel del, jag känner mig lugn då min strategi är att vara långsiktig och med nästa lön kommer jag kunna investera billigare. 

Det som sticker ut en aning med september månads inköp är XACT Högutdelanade. Jag genomförde tre olika köp för att spara lite i courtageavgift. Som ni kan se hade jag dålig timing och betalade dyrt för mina aktier i  Swedbank, en timme efter mina köp släppte Bloomberg artikeln angående Danska Banks penningtvätt i Estland...

Av septemberlönen sparades det sammanlagt 12.038,78:-  inklusive utdelningar. Av dessa investerades det för 9347,12:- exklusive krediten. Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 305 kronor baserat på 2018 års siffror. 

  • Lön 8037,78:-
  • Utdelningar 1225,34:-
  • Pengar online 120,66:- 
  • Kredit -148,11:-
  • Extra skatt 200:-
  • Nöjeskonto 2000:-
  • Buffertkonto 500:-


Investeringssparkonto

Kapitalförsäkringskonto



Fondkonto

Investeringssparkonto - 8181,66:-
Kapitalförsäkringskonto - 313,57:-

Fondkonto - 1000:-


Totalt investerat: 9495,23:- (varav 148,11:- i kredit)

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Otur med Swedbank, men vad ska man göra. Svårt att förutse den händelsen. Jag lyckades plocka in 3 Swedbank precis under 200kr men den föll ju ännu mer. På lång sikt är det nog en bra affär ändå ☺
    Mvh PB?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis.. jag grämer mig inte allt för mycket men otur som sagt. Bra jobbat! det blir troligtvis fler köp i framtiden så det jämnar nog ut sig med tiden. En vecka kvar till nästa löning och nya aktieköp :)

      Mvh,

      Radera
  2. Hej
    Jag var också på väg att köpa danske. Men körde istället med nordea. Dock tror jag att båda bankerna repar sig. Vi håller tummarna.

    Hälsnignar Tandläkarnen / swedendivin.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.
      Hm, danske var jag aldrig på väg att köpa. Jag köpte swedbank, och även den föll på danske banks penningtvätt.

      Mvh,

      Radera