Spartips!

Förutom att se över alla fasta utgifter en gång om året för att hitta billigare alternativ eller invänta kampanjpriser när något ska inhandlas så kan du mer aktivt leta efter rabatterbjudande. 

När du ska köpa något online kolla först om hemsidan är registrerad hos en cashbacksida, t.ex. Refunder.  Exempelvis skulle jag köpa kattsand häromveckan och fick 2% återbäring hos Zooplus och väl inne på hemsidan valde jag kattsanden som hade kampanjpris. När du har lagt din vara i kundkorgen och går vidare för att slutföra ordern ska du kolla om det finns en ruta för rabattkoder. Det du kan göra innan du genomför din beställning är att söka om butiken du handlar hos har några aktuella rabattkoder. Jag brukar använda mig av dessa hemsidor:


Det går även att hitta rabattkoder bara genom att googla på butik + rabattkod. Det gjorde jag i exemplet ovan och hamnade på en hemsida som hade en rabattkod hos Zooplus med hela 12%. 

7 kommentarer:

  1. Grymt!
    Har inte vågat köpa något av kattsanden på zooplus. Köper alltid torrfoder där och ibland lite våtfoder.
    Mvh PB?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bytte från everclean kattsand 10 kg för 230 kr till ett likadant sand från zooplus (fast bättre då det dammar mindre). Nu fick jag 58 kg för 557 kr, så jag sparade 823 kr. Dock var det ett stort minus då två av påsarna hade öppnat sig och börjat läcka sand..

      Mvh,

      Radera
    2. Jag gillar Klumpe på ÖB. 20 kg för 79kr den bästa förutom Icas kattsand med doft. Men den kostar lite mer.
      Mvh PB?

      Radera
    3. Intressant. Väl värd att pröva, tack för tipset!

      Mvh,

      Radera