Investeringar - Mars

Jag fortsätter att köpa när lönen kommer i slutet av månaden och det som jag just nu väljer att fokusera på är aktier med en högre direktavkastning. 

Min tanke bakom detta är att jag nu har gått ner i tjänst och behöver ett högre kassaflöde i framtiden, dels för att jag kommer få en lägre lön samt att en viss del av mitt sparande kommer gå till andra saker. Jag har därmed införskaffat ett nytt innehav i portföljen, nämligen Akelius D. 

Ett köp sticker ut lite från detta tänket och det är Nokia som jag investerar i med jämna mellanrum då jag tror på dess framtida kurspotential. 

Något anat som sticker ut är att jag har börjat utnyttja min kredit. Jag använder mig av den när jag blir sugen på att köpa och inte har pengarna. Min strategi gällande krediten är att utnyttja den inom Superlån-gränsen som Avanza erbjuder, med en viss marginal för att klara av ytterligare nedgångar. 

Förra månaden glömde jag redovisa mina första köp i fondkontot efter ett par månaders paus. Jag har valt att fokusera på Avanza Global samt Spiltan Aktiefond Investmentbolag. 

Mina utdelningar i Kapitalförsäkringen under månaden gav täckning för två olika inköp, fast i samma aktie, i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten". Det blev  totalt 30 stycken aktier i Telia.  

Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 703,50 kronor baserat på 2019/2020 års siffror samt dagens växelkurser.                 
                              

Investeringssparkonto

Kapitalförsäkringskonto


Fondkonto












Investeringssparkonto - 16.419:-
Kapitalförsäkringskonto - 1124:-
Fondkonto - 1200:-

Totalt investerat: 18.743:- (varav 11.820:- i kredit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar