Semestertider

Likt förra året kommer jag inte att spara lika mycket av månadslönen som inkommer inför semestern. Min semester började faktiskt redan i fredags och jag har redan vant mig till den grad att jag knappt kommer ihåg hur det var att gå till jobbet på morgonen. 

Jag får min nästkommande lön om tre dagar och planerar att endast köpa ett lass aktier i Starbucks samt mina vanliga fondköp. Detta innebär att jag kommer att spara betydligt mindre än vad jag vanligtvis brukar göra.Tanken är att jag kommer använda överskottet som semesterkassa. 

Semesterkassan tillsammans med min vanliga kassa för månaden kommer göra att jag inte behöver snåla över sommaren. Skulle pengarna trots allt ta slut så har jag även mitt budgetkonto, det är kontot som jag för över 500 kronor till varje månad. Jag förväntar mig inte att spendera allt och kommer självklart investera det som blir över efter semestern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar