Rottneros - Vinsthemtaging















Äntligen gjorde jag slag i saken. Jag har länge ämnat sälja mitt innehav i Rottneros då det är ett innehav som jag aldrig har planerat att vara långsiktig i. Jag skrev kort om det för några månader sedan här

Rottneros ägde jag redan innan min nu utslagna utdelningsstrategi hade tagit form. Det var ett bolag som jag då trejdade i. Jag har under åren hämtat hem många fina utdelningar och innan försäljningen av mitt innehav hann jag även ta del av årets utdelning. Massaindustrin är just nu inne i en väldig högkonjuktur och med tanke på att Rottneros även befinner sig i en tillväxtfas är det inte omöjligt att jag har sålt alldeles för tidigt. 








Men med en vinsthemtagning på nära 90% är jag inte i en position där jag gråter över eventuell spilld mjölk. Jag beslutade att pengarna nu ska få arbeta på annat håll och jag kommer att sprida köpen i ett flertal olika innehav i min innevarande portfölj. 

Har ni gjort några vinsthemtagningar i år? 

2 kommentarer:

  1. Ligger kvar i Rottneros med cirka 60% vinst =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte dåligt!

      Jag hoppas att det går vägen för dig =)

      // Frilans

      Radera