Öresunds utdelning

Under gårdagen inkom Öresunds utdelning i form av Bilia och MQ aktier och inte i kontanter. Personligen hade jag hellre velat få samma summa i kontanter då jag ej ämnar behålla eller fortsätta investera i dessa två bolag. Jag skrev några rader om det i januari senast

Mitt innehav i Öresund gav mig 6 stycken Bilia samt MQ aktier. Det jag nu har gjort är att lägga ut ut en säljorder som jag hoppas går igenom under dagen. Efter försäljningen kommer jag redovisa den sammanlagda summan minus courtage som en vanlig utdelning. 

Äger ni Öresund? Har ni valt att behålla eller sälja era Bilia/MQ aktier? 

2 kommentarer:

  1. Valde att sälja och köpa fler Öresund. Detta för att jag har min strategi, och det är kul att Qviberg blivit mer aktiv i Öresund, kändes som det var en dipp gällande detta under och efter hans köp av Metro.

    Förhoppningsvis får vi kontantutdelning nästa år!


    Mvh Investmentbolagsinvsteraren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att du inte tummar på din strategi utan kör på konsekvent! Ja, nästa år hoppas jag på en kontantutdelning, dock erhöll jag ändå en fin slant efter MQ/Bilia försäljningen måste jag säga.

      Tack för kommentaren!

      Mvh // Frilans

      Radera