Coronatider

Den senaste månadens nedgångar har slagit hårt på portföljvärdet. Från toppen den 20 februari till dagens datum motsvarar värdeminskningen en summa om cirka 250.000 kronor. 

Jag uppdaterar mig dagligen om utvecklingen i samhället för att hänga med i vad som händer och min hantering av läget gällande börsnedgången har varit neutral. 

Jag har inte gripits av panik. Jag grämer mig en aning över att jag jag påbörjade min deltidstjänst den 1 mars, men än så länge känner jag att det har varit värt att jobba mindre. Jag kommer dock att försöka jobba lite extra framöver, när jag kan och vill. 

Min strategi kvarstår, jag fortsätter att köpa aktier månadsvis av både sparande från lön samt utdelningar. Jag har även börjat utnyttja min kredit, fast väldigt sparsamt. Jag vill endast använda krediten som innefattar 0% ränta och gärna ligga strax under gränsen för att behålla marginalen för ytterligare nedgångar på börsen. I dagsläget ligger maxgränsen på cirka -25.000 kronor och jag har utnyttjat -18.500 kronor.

Jag kommer troligtvis göra en översyn av min portfölj och se efter om jag vill rensa lite, eventuellt ta in nya bolag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar