Preem Mastercard
















För en tid sedan skrev jag ett inlägg om hur jag resonerade innan jag bytte till Preem Mastercard. Min andra återbäring för augusti, september och oktober har nu mottagits i form av en check i brevlådan. Det går att lösa in checken till kreditkortet via nätet.

Summan av min andra utbetalning visar 88 kronor. Jag måste säga att jag får samma känsla som vid en utdelning från min aktieportfölj. Jag har dragit kortet vid köp som jag ändå hade utfört, men istället för att det kostar mig pengar i form av årsavgifter, får jag nu betalt för det.   

Jag har sparat en avgiftskostnad på 125 kronor (från mitt tidigare Mastercard) och samtidigt tjänat 181 kronor på mitt nya kort. 

1 kommentar:

  1. Bra gjort Frilansportföljen! På sikt blir det fina summor att få i återbäring, istället för att betala. Använder själv Komplett Mastercard nuförtiden eftersom de erbjuder en bättre återbäring än Shell/Preem Mastercard. Läs gärna mitt gamla inlägg om kortet som jag skrivit om på länken här under. Det finns även en länk på sidan om du vill skaffa kortet på ett smidigt sätt.

    https://slimis20.blogspot.com/2019/10/minskat-min-belaning-samt-skaffat-ett.html?m=1

    Fortsatt lycka till att hitta besparingar och ha en bra dag.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera