Löneökning, skattebesked och kredit

Det har gått ännu ett år sedan jag senast deklarerade för mina inkomster till staten. Även i år fick jag tillbaks lite pengar. Ingenting som förvånar mig egentligen då jag har låtit meddela lönekontoret att det ska dras 200 kronor extra i skatt från min lön varje månad. Till skillnad från förra året kommer jag att investera min återbäring som kom att bli 2400 kronor. 

Läs mitt inlägg från förra året: Löneökning, skattebesked och kredit

Jag har även hunnit med att få min lön reviderad från föregående år. Lönebeskedet i år blev en ökning med blygsamma 645 kronor per månad. Det blir iallafall 7740 kronor extra in i pengamaskinen varje år. Jag har även hunnit med att byta jobb vilket har gett mig ett lönelyft med 1800 kronor i månaden, vilket innebär 21.600 kronor extra in i portföljen varje år. 

Gällande min kredit hos Avanza så har jag utnyttjat den ytterst sparsamt, nämligen -1694 kronor. Jag har samma strategi likt förra året om att använda krediten vid större börsras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar