Kinnevik - MTG

Kinnevik har nyligen delat ut  sina MTG-aktier till sina ägare. Detta för att påskynda processen i den planerade fusionen mellan Tele2 och Com hem på grund av konkurrensskäl. 

Jag har inte haft för avsikt att behålla MTG och har därför beslutat att sälja. Jag fick endast 1 MTG aktie i utdelning så det är inga stora pengar som jag inkasserar. Jag får se i framtiden om jag väljer att köpa in MTG till portföljen igen, men för tillfället har jag redan väldigt många innehav i min portfölj och vill först och främst fokusera på dem. 

Ni som äger Kinnevik, väljer ni att behålla, sälja eller fortsätta att öka i MTG? 


6 kommentarer:

  1. Jag kommer att invänta MTG och deras lednings besked om att de i våras hade för avsikt att dela upp MTG i två bolag.
    Jag tror att det kommer synliggöra dolda värden i MTG som i sin tur kommer öka marknadens totala marknadsvärde av MTG.
    I och med att Kinnevik beslutade dela ut MTG senarelades detta förslag, men jag kommer invänta uppdelningen - som MTGs ledning sagt ska bli av - innan jag avgör om MTG skall säljas eller ej.
    Hälsar Lars D
    https://www.mtg.com/sv/press-releases/uppdelning-av-mtg-aktier-i-nordic-entertainment-group-delas-ut-till-aktieagare/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant resonemang, jag hoppas att det i slutändan blir en bra affär för dig!


      Tack för kommentar // Frilans

      Radera
  2. Mitt innehav var så litet så jag har inget val. Några kronor i utdelning bara. Men det är inte fy skam det heller.
    Mvh PB?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte likadant i detta fallet!

      Tack för kommentar // Frilans

      Radera
  3. Mitt innehav var inte längre tillräckligt stort för att få mer än en kontantutdelning.


    Jag hade nog behållt och se hur det utvecklas, men kanske inte investerat i fler aktier.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej jag förstår. Jag hade själv kunnat tänka mig att se hur MTG utvecklas, men har inga planer just nu på att ta in ytterligare ett bolag i portföljen, därav försäljningen.

      Tack för kommentar // Frilans

      Radera