Investeringar - April

I april fortsatte jag att köpa Akelius D. Inköpen i min svenska portfölj stannade faktiskt där, vid nästa lön kommer jag att sprida mina inköp istället. Krediten har jag fortsatt att utnyttja under månaden, jag har cirka 25.000:- i kredit i dagsläget och vill inte öka den ytterligare som det ser ut nu. 

Jag har även inhandlat en ny fond, Swedbank Robur Technology A. Jag planerar att köpa fonder varje månad ett bra tag framöver som ett komplement till mina övriga aktier. 

Mina utdelningar i Kapitalförsäkringen under månaden gav täckning för två olika inköp, fast i samma aktie, i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten". Det blev totalt 2 stycken aktier i Investor.  

Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 548,50 kronor baserat på 2020 års siffror samt dagens växelkurser.          
                              

Investeringssparkonto

Kapitalförsäkringskonto

Fondkonto







Investeringssparkonto - 8082:-
Kapitalförsäkringskonto - 953:-
Fondkonto - 900:-

Totalt investerat: 9935:- (varav 3410,50:- i kredit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar