Utländsk källskatt - endast 84,3% tillbaks


























Jag loggade in på Avanza och läste meddelandet ovan. Jag blev ganska besviken att Avanza inte kunde leverera 100% återbäring av källskatten..

   Jag gick in på min KF, klickade på fliken transaktioner, fyllde i utländsk källskatt under 

   fliken transaktionstyp och sökte sedan hur mycket jag har betalt under år 2017.   

   Sammanlagt betalade jag 132,06 kronor. 

   Förutom en förlust om potentiell avkastning under tre års tid gick jag även miste om       
   15,06  kronor. Nu är det inga stora summor, dock blir jag orolig över hur det kommer att 
   se ut om några år då summan för min betalda källskatt har ökat markant. 

   Jag räknade ut att jag egentligen har fått tillbaks cirka 88,6%, så jag vet inte hur Avanza 
   har räknat riktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar