Investeringar - Augusti

Min kreditskuld är numera helt återbetald, vilket känns fantastiskt skönt. Mitt sparande under en ganska lång period framöver kommer gå till en kontantinsats. Det är tråkigt att lägga min portfölj åt sidan, men jag vet att det är för något annat som jag drömmer om! 
Jag kommer fortfarande att återinvestera alla mina utdelningar och förhoppningsvis kan jag avvara en mindre peng  av min lön varje månad till portföljen ändå.  

Mina utdelningar i Kapitalförsäkringen under månaden gav täckning för ett inköp i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten". Det blev totalt 5 andelar i XACT Högutdelande. Jag kommer att fortsätta att köpa denna börshandlande fond för min utdelningar från Kapitalförsäkringen ett tag framöver. 


Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 56,60 kronor baserat på 2020 års siffror. 
                              

Investeringssparkonto



Kapitalförsäkringskonto


Fondkonto


Investeringssparkonto - 577:-
Kapitalförsäkringskonto - 596:-

Fondkonto - 600:-

Totalt investerat: 1773:- 

2 kommentarer:

  1. Varför köper du Xact i Kf?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Simon, alla köp av svenska aktier och börshandlad fond i min kf görs endast av portföljens utdelningar (kf-portföljen) och jag köper inom ramen för mini-courtaget på en krona.

      Radera