Kontantinsats - Uppdatering

Den 21 januari reviderade jag strategin för kontantinsatskontot till att fokusera mer på fonder och tillväxtaktier. Nu har det gått tre månader och jag har nu sammanställt en uppdatering för hur det har gått. 

Jag började med 100.000 kronor och fördelade pengarna: 50% aktier och 50% fonder. Sakta men säkert avvek jag från min ursprungliga plan och viktfördelningen kom att bli cirka 40% fonder och 60% aktier, vilket det fortfarande är i dagsläget. 

I portföljen ingår 6 olika fonder och 15 olika aktier. Jag har köpt aktier för mellan 2500 kronor ända upp till 15.000 kronor per innehav. Fonderna har alla ett inköpspris på strax över 6000 kronor. 













Grafen ovan visar hur det har gått hittills i år och inte för de tre senaste månaderna. Innan den 21 januari bestod portföljen av enstaka fonder och högutdelande aktier. 











I portföljen ingår även 33.000 kronor i ett räntekonto. Totalt är alltså hela portföljen värd 139.547 kronor och jag måste säga att jag är nöjd över utvecklingen än så länge utifrån det ursprungliga sparandet som är 133.000 kronor. 


Sålda innehav:
(21/1-21/4)

- Beyond Meat +10,60%
- Volkswagen +47%
- Cell Impact +3%
- XACT Norden +11,10%
- XACT Sverige +20,81%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar