Topp 10 aktier i min portfölj

Nedan har jag en lista på min 10 största innehav i min portfölj procentuellt sett. Det går att konstatera ganska snabbt att listan består av så mycket som 40% amerikanska aktier. Av mina svenska innehav i listan är hälften investmentbolag. 
Jag känner mig väldigt trygg med alla mina topp 10 innehav och i dagsläget kan jag se mig själv äga dessa under en lång tid framöver. Mitt enda wild card i listan är egentligen Nokia och min approach till Nokia är att de kommer lyckas tjäna pengar inom den annalkande 5G-industrin. 

Endast ett av mina innehav väger tyngre än 5% vilket känns tryggt, jag vill undvika att ta onödiga risker genom att investera för mycket i ett enskilt innehav. 

Äger ni något av dessa företag? 


2 kommentarer:

  1. Bra lista där. Personligen har jag Realty, Castellum och Svolder i min portfölj. Funderar på o ta in Axfood. Hade ICA innan men sålde den igår då jag inte ser så mycket mer uppsida i den, men desto större nedsida. Fundera på o ta in Axfood istället.

    Mina 10 största innehav är:
    Cibus Nordic
    ALM equity
    Castellum
    Skistar
    Tele2
    Xact norden högutdelande
    Handelsbanken
    Resurs bank
    Realty income
    ADM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyggt!
      I din topp 10 lista har jag även skistar, tele2, xact norden och handelsbanken.

      Radera