Ränteexperiment med kredit

Jag kom på en idé som jag nu vill pröva. Jag började med att öppna ett sparkonto hos Avanza som erbjuder fria uttag. Jag valde Resurs bank som hade 0,60% ränta. Det som jag sedan gjorde var att använda min kredit, både på mitt investeringssparkonto samt kapitalförsäkring, upp till nivån som innefattar 0% av superräntan

Jag vill dock ha lite marginal i händelse att börsen går ner och nivån för mina räntefria lån ändras. Därför kommer börja med att låna 15.000 kronor samt 31.000 kronor, möjligtvis gör jag en ny bedömning i framtiden om att lägga till nån tusenlapp. Detta experiment kommer ge mig ytterst lite pengar i form av ränta, så jag ser det mer som en rolig grej att göra!

I dagsläget ser mina villkor ut som följande:

 

2 kommentarer:

  1. Tänk på att det blir dubbel beskattning om man lånar pengar som sätts in på isk/kfkontot, för över dessa till sparkontot och vid ett senare tillfälle och för in dessa på isk/kf igen.

    Mvh Thoke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren Thoke, om jag har tänkt rätt så kommer jag runt isk/beskattningen då jag gör en direkt överföring från kreditlinan till sparkontot. Men det kan hända att det är någonting som jag har missat?

      // Frilans

      Radera