Investeringar och sparande - November

Jag har valt att fylla på ytterligare i Nokia under föregående månad, det blev hela 250 nya aktier. Jag tror starkt på den kommande expansionen av 5-g nät i framtiden och väljer att satsa på Nokia. Portföljen består nu av cirka 3,5% Nokia vilket jag helst inte vill överskrida. 

Min plan om att investera i 3M kommer alltså att skjutas upp till december. Troligtvis kommer jag investera hela summan av december månads sparande i 3M. När detta är uppfyllt kommer jag nog börja fokusera på mina svenska innehav igen.

Mina utdelningar i Kapitalförsäkringen under månaden gav täckning för två köp  i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten". Det blev 14 stycken aktier i Telia och 2 aktier i Castellum.  

Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 500 kronor baserat på 2018/2019 års siffror. Eftersom Nokias nästkommande utdelning har ställts in så har jag endast räknat på tre kvartalsutdelningar under kommande år.                                                       


Investeringssparkonto

Kapitalförsäkringskonto


Investeringssparkonto - 9528:-
Kapitalförsäkringskonto - 1005:-



Totalt investerat: 10.533:- (varav 53,40:- i kredit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar