Investeringar - Augusti

I vanlig ordning gick hela mitt månadssparande till kontantinsatsen för ett framtida hus. Hur mycket som sparades dit går att se via länken ovan. Trots att jag inte har jobbat extra något samt att jag endast arbetar 65% så har jag ändå kunnat spara. Förutom sparandet till kontantinsatsen samt vårt privata sparande så har vi även 4 sparkonton till för olika ändamål.

Jag vet att en klyscha existerar där ute i etern om att det är svårt att spara, och ja till viss del är det väl det, men jag skulle säga att det handlar om egenskaperna disciplin, tålamod och att våga ta eget ansvar över (i detta fallet) sin ekonomi. Jag tror inte att det är själva sparandet som är svårt utan att personen i fråga faktiskt saknar dessa egenskaper. 

Jag fortätter att fokusera på SBB B, då jag vill komma upp in en bra mycket högre summa så är det "oturligt" att kursen har stigit med drygt 30% sen jag började köpa. Jag har även bytt ut lite aktier i Tillväxtkontot (som i dagsläget helt ärligt saknar tillväxt ;). 

Månadens utdelningar från min Kapitalförsäkringen räckte till 2 stycken Axfood och 15 stycken Telia, det blir ett trevligt tillskott i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten"

Investeringssparkonto



Kapitalförsäkringskonto

Fondkonto



Tillväxtkonto



Investeringssparkonto - 1769:-
Kapitalförsäkringskonto - 1034:-
Fondkonto - 150:-
Tillväxtkonto - 47,09:-

Totalt investerat: 2953:- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar