Investeringar - Januari

Tråkigt nog har jag inte haft möjlighet att lägga undan en enda krona till min portfölj. Hela mitt månadssparande går fortsatt till kontantinsatsen för ett framtida hus. Nu längtar jag till vårens utdelningar så att jag kan börja köpa aktier igen! 

Den lilla investering som jag ändå kunde göra möjliggjordes genom mina utdelningar från Kapitalförsäkringen. Pengarna räckte till 4 stycken XACT Norden Högutdelande, vilket blir ett trevligt tillskott i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten"

Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 21,44 kronor baserat på 2021 års siffror.  
                              

Investeringssparkonto
0:-


Kapitalförsäkringskonto



Fondkonto
0:-

Investeringssparkonto - 0:-
Kapitalförsäkringskonto - 494:-

Fondkonto - 0:-

Totalt investerat: 494:- 

2 kommentarer:

  1. Man kan inte alltid prestera, ibland får det vara lite skralt. Skam den som ger sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det! Jag räknar med att mitt sparande kommer vara lite skralt det närmaste året, åtminstone, innan jag börjar lägga om fokuset till min portfölj igen.

      Radera