Projekt Snöbollseffekt

Mitt projekt "snöbollseffekt i snöbollseffekten" börjar närma sig en en självgående fas. Snöbollen rullar snart av egen kraft utan att jag behöver tillsätta ny fart i form av ytterligare investeringar.

Jag kommer dock göra några fler köp i både Sampo och 3M innan jag känner mig helt nöjd med mina innehav i Kapitalförsäkringen. 

Mitt mål har varit att jag varje månad ska få en sammanlagd utdelning som ska täcka ett nytt aktieköp inom ramen av mini-courtaget på en krona. För att uppnå detta behöver jag alltså få en summa på cirka 598 kronor varje månad. 

I dagsläget köper jag i två olika aktier, Telia och Castellum, men planen är att utöka med fler aktier i framtiden. Jag passade även på att köpa ett par aktier i Akelius för ett tag sedan då kursen befann sig under inlösenvärdet på 330 kronor. Även dessa aktier är köpta av pengar som kommer från utdelningar.

Lista över alla köp med hjälp av utdelningarna i min kapitalförsäkring:


Castellum












Telia










Akelius

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar