Investeringar och sparande - Augusti

Det har hänt en hel del förändringar i portföljen under den föregående månaden. Jag har sålt av mina fonder för att prioritera mina månadsutdelare. Jag redogjorde försäljningen i detta inlägg och kommer därför inte ta med det i beräkningen när jag sammanställer månadens siffror nu. Jag fick även ett par aktier i Nordea från Sampo som jag sålt av. 

I övrigt ligger stort fokus på att komma i hamn med mitt kortsiktiga mål i mina månadsutdelare. Jag vill öka mina månatliga utdelningar i Kapitalförsäkringen, till förmån för mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten"

Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 693,72 kronor baserat på 2018/2019 års siffror samt dagens växelkurser. Vilket innebär en ungefärlig direktavkastning på investerat kapital om 5,61%.                          


Investeringssparkonto

Kapitalförsäkringskonto


Fondkonto


Investeringssparkonto - 4943:-
Kapitalförsäkringskonto - 7421:-

Fondkonto - 0:-    


Totalt investerat: 12.364:- (varav 144,67:- i kredit)

2 kommentarer:

  1. Hej Frilans!

    Jag köpte min första månadsutdelare i Augusti och kommer köpa min andra när septemberlönen kommer.

    Känns bra att ha några månadsutdelare i portföljen.
    Utdelningar är verkligen motiverande och höjer lusten att spara mer pengar varje månad. Det är därför jag prioriterar dem just nu.

    Pappa betalar? Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå PB?!

      Jag håller med dig helt och hållet. Den senaste tiden har jag kommit att uppskatta mina månadsutdelare än mer och det är hur kul som helst att kunna köpa nya aktier varje månad av utdelningarna som trillar in.

      Radera