Kinnevik

Kinnevik känns inte längre intressant för mig efter de senaste publicerade nyheterna om att dela ut Millicom samt en slopad ordinarie utdelning till förmån för eventuella extrautdelningar. Jag sålde därför rubbet och köpte istället ett gäng andra aktier, som dessutom har en högre direktavkastning. Jag valde även att en del av pengarna fick gå tillbaks till Tele2 som också Kinnevik äger. 












Sälj:
Kinnevik har idag en direktavkastning på 3,04%

Köp:
Axfood: 3,44% direktavkastning 
Castellum: 3,11% direktavkastning 
Tele2: 3,18% direktavkastning 
XACT Högutdelande: ca. 4% direktavkastning 

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag tror det är mycket klokt, jag håller själv på att analysera situationen just nu och det sticker verkligen i ögat att hålla på att kommunicera såhär dåligt.

    Slopad utdelning, göra sig av med en stor kassako...en Stenbeck som lämnat o.s.v...nej, det ser inte bra ut inför framtiden och det verkar som att man håller på att bygga en helt ny strategi och i princip inget som speglar "stenbeck" lever kvar.

    Det är inte helt ovanligt att jag dumpar mitt innehav också - till förmån för andra utdelare. Jag resonerar att det är ett utmärkt tillfälle för mig att flytta över ett par tusen till USD eller EUR.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig på alla punkter, därav mitt beslut om att sälja.. huruvida det ser bra ut inför framtiden låter jag dock vara osagt, det kan såklart bli en fullträff med.

      Men i väntan på den eventuella fullträffen så står jag gärna vid sidan av och ser hur det går först. Det är alltför många osäkerhetsfaktorer för min del just nu.

      Tack för kommentaren!

      Radera