Halvårsuppdatering 2018

 

Jag skulle vilja påstå att min portfölj har presterat medelmåttigt men det skulle vara en lögn. Jag ligger dock på några procent plus och det får jag väl vara nöjd med även om jag skulle vilja se roligare siffror. Jämfört med SIX30 Return index har portföljen iallafall presterat en aning bättre. 

Mina utdelningar fortsätter att öka och jag har redan efter halva året uppnått en summa som överstiger föregående års totala utdelningar. Jag är helt klart nöjd med utdelningsökningen än så länge!


Utdelningar: 


År 2017             År 2018
10.111,43:-                  11.711,21:-

3 kommentarer:

  1. Kul att se utdelningarna har ökat! hur mycket förväntar du dig få ut under resterande kvartal?

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte riktigt faktiskt, men när jag räknar på förra årets utdelningar under samma månader (som återstår av året) så blir det en summa på 3753:-.

      Det kommer alltså bli minst 15.464:- vid årets är slut, jag räknar dock med mer eftersom det varit utdelningshöjningar samt mina egna nyinvesteringar.

      Radera
    2. Oj, jag såg nu att du frågade efter utdelningar under kommande kvartal.. hm, räknar jag som tidigare på samma kvartal från förra året så visar det en summa på 1598,50:-.

      Inga jättesummor, men ändå något! :)

      Radera