Investeringar - September

Mitt sparande har fortsatt att gå till vår kontantinsats till vårt framtida hus. Jag måste säga att jag redan har abstinens efter nya aktieköp.. Jag kunde endast lägga undan ett par hundralappar till portföljen, dock så återinvesterar jag alla mina utdelningar vilket möjliggör åtminstone några aktieköp.

Mina utdelningar i Kapitalförsäkringen under månaden gav täckning för två inköp i mitt projekt: "snöbollseffekt i snöbollseffekten". Det blev totalt 8 andelar i XACT Högutdelande. Jag planerar att fortsätta att köpa denna börshandlande fond för min utdelningar från Kapitalförsäkringen ett tag framöver. 

Månadens inköp ökar mina årliga utdelningar med cirka 36,62 kronor baserat på 2020 års siffror. Både Skistar och Handelsbanken har dragit in sin utdelning i år, förhoppningsvis kommer de börja dela ut igen nästa år. 
                              

Investeringssparkonto


Kapitalförsäkringskonto

Fondkonto

Investeringssparkonto - 2191:-
Kapitalförsäkringskonto - 974:-

Fondkonto - 300:-

Totalt investerat: 3465:- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar