Utdelningar vs. Fasta utgifter

Under år 2019 mottog jag totalt 22.252 kronor i utdelningar. Det motsvarar ungefär 1854 kronor i månaden om jag skulle börja räkna det som en inkomst. Mitt mål är att utdelningarna ska täcka alla mina fasta utgifter, vilket är 7857 kronor i dagsläget. 
_________________________


Fasta månadsutgifter:

Poseidon (hyra) 5662:-
CSN 607:-
Tele2 179:-
IF djurförsäkring 144:-
Folksam 184:- 
Skellefteå El ~122:-
Boxer (bredband) 159:-
Netflix 109:-
Specsavers 132:-
A-kassa 116:-
Göteborgs Energi ~151:-
Frisktandvård 42:-
Välgörenhet 250:-

Totalt: 7857:- 


_________________________

Som det går att läsa under fliken Målsättning  är tanken att jag ska fortsätta att arbeta, men på mina villkor. Lönen som jag jobbar ihop ska alltså täcka matkostnader samt nöjen och utdelningarna ska täcka mina räkningar varje månad. Min sambo är klar med sina studier till sommaren och flyttar därefter hem igen. 

Mina fasta månadskostnader kommer då att vara cirka 4653 kronor. Med det sagt har jag alltså uppnått mitt mål med 39,84%. I framtiden kan jag även tänka mig att banta ner mina fasta utgifter för att uppnå mitt mål snabbare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar