Microsoft +100%

Aldrig tidigare har jag ägt en aktie som har stigit med över 100 procent! Min investering i Microsoft har minst sagt överstigit mina egna förväntningar. Det är vid tillfällen om dessa som jag tänker "jag borde ha investerat hela portföljen i Microsoft"...

Fast samtidigt är jag även glad att jag inte har en investeringsfilosofi som lägger alla ägg i samma korg. Jag tycker om riskspridning i portföljen! I somras skrev jag ett inlägg om Microsoft, jag var riktigt sugen på att sälja och ta hem vinsten. Värdet hade då stigit med 64,5% och idag känner jag mig ändå glad över att jag behöll aktien. 








2 kommentarer:

  1. Mitt Microsoft innehav är uppe 450%. Nämner inte mina surdegar. Någonsin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte dåligt!

      Haha. det brukar vara så.. vill du se mina surdegar kan du kolla in fliken med min portfölj, det hade varit kul att höra om dina?

      Radera