Kortsiktigt mål - Uppdatering 4

Jag har uppnått mitt kortsiktiga mål om att uppnå en investerad summa på 10.000 kronor i alla mina innehav i min svenska portfölj förutom i preferensaktierna. Det går att läsa mina andra inlägg om hur det har gått att uppnå mina kortsiktiga mål här.

I Akelius pref. saknas det 680 kronor.
I Klöver pref. saknas det 1089 kronor.
I K2A pref. saknas det 3869 kronor.

Nu när jag ligger så nära i hamn så känner jag mig inte jätte stressad över att klara av målet snabbt. Utöver mitt andra kortsiktiga mål om att uppnå en investerad summa på 500.000 kronor så har jag nu format ett nytt mål vilket är att investera en summa om 10.000 kronor i alla mina innehav i min utländska portfölj.                                       

Mål 1: Uppnått i 24/27 innehav.
Mål 2: Ytterligare 67.224 kronor behövs för att nå en halv miljon.
Mål 3: Fortfarande 0/14 bolag avklarade. 

4 kommentarer:

  1. Det viktigaste man kan göra är att sätta upp kortsiktiga mål. Det driver en framåt. Sedan när tittar tillbaka några år senare kan man glädja sig över vart man kommit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, det blir mer konkret med kortsiktiga mål och något som inte känns allt för långt in i framtiden. Blir målet för abstrakt är det lätt hänt att man kanske börjar känna missmod och tappar motivation.

      Radera
  2. Hej Frilans.

    Bra att du har satt upp mål. Genom mindre delmål når man ofta tids nog framgång. Jag gillar även din portfölj. Bra riskspridning och många bra bolag. Jag önskar dig fortsatt lycka till med både ditt sparande dina mål.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Slimis,

      Jag får tacka så mycket för kommentaren och önskar även dig fortsatt framgång med din portfölj. Tids nog ska väl även jag komma upp i dina nivåer av utdelningar :)

      Mvh,

      Radera