Höstutdelningar

Vår och sommar utdelningarna har snart gjort sitt för i år. Jag har endast Nokia och XACT utd. kvar av mina svenska innehav och dem delar ut i juni. I och med att allt fler bolag har valt att dela upp utdelningstillfällena kommer jag nu fokusera mer på höstperioden. November skiner helt klart starkast med hela 5 olika innehav som delar ut, tidigare år har vi även fått se Atlas Copco dela ut denna månad dock inte i år.

Jag kommer fortsatt att koncentrera mig på att uppfylla mitt kortsiktiga mål om att uppnå ett investerat kapital i varje enskilt innehav i min svenska portfölj som utgör en summa om minst 10.000 kronor. Jag kommer främst ge min uppmärksamhet till aktierna i listan nedan förutom Castellum och H&M då jag redan uppnått mitt mål i dessa aktier. Med det sagt kommer jag ändå inte utesluta att fortsatt investera i dem under sommaren/hösten. I slutet av november kommer jag återigen lägga över mitt fokus på vårutdelningarna.

September

Castellum
Clas Ohlson

Oktober
Telia

November

Wallenstam
NCC
Svolder
Investor
H&M

December

Skistar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar