Utdelningar - Februari

Februari månad är över och nedan har jag sammanställt alla utdelningar som jag har mottagit. Jämfört med förra året ökade mina utdelningar med 127,48%. Det är en ökning som jag helt klart är nöjd över! 

Utdelningssäsongen drar igång i.o.m mars månad. Det ska bli trevligt att få in lite pengar att investera, dessutom får jag tillbaks cirka 2000 kronor från skatteåterbäringen. Jag ska även försöka lägga undan några extra hundralappar från lönen (utöver sparandet till kontantinsatsen) och vi som äger våra aktier via Avanza kanske får tillbaks källskatten från 2018 med. 

Jag har valt att räkna med den dragna källskatten (138,78:-) då jag förväntar mig att få tillbaks hela beloppet om några år..  


År 2020

Aktie                                          Summa

-
Investeringssparkonto:
Cibus                                         221,77:-
Swedbank                                  435:-
Akelius D                                   252,64:-

Kapitalförsäkring:
Realty Income                            155,77:- 
Northwest Healthcare                130,43:- 
AT&T                                          547,22:-
P&G                                            91,91:-
-
Totalt: 1843,74:-  



År 2020

Aktie                                          Summa

-
Investeringssparkonto:
0:-

Kapitalförsäkring:

Boston Pizza                              125,41:- 
Realty Income                            78,88:- 
Northwest Healthcare                124,65:- 
EPR Properties                          109,85:-
AT&T                                          189,74:-
P&G                                           101,96:-
Starbucks                                   80,02:-
-
Totalt: 810,51:- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar