Produkter i vardagen

Jag har funderat kring hur jag faktiskt använder mig av mina aktiers produkter i min vardag och kom fram till att det förkommer en hel del.

Senaste veckorna har jag inhandlat varor från Clas Ohlson. Livsmedel från både på Willys, Hemköp och Ica, två stycken halsdukar från H&M och Star wars på bio från Disney.


Det som jag har i hemmet just nu är till exempel:

Orkla:
Grumme diskmedel
OLW chips

Ptocter & Gamble:
Yes diskmedel
Gillette rakhyvel
Oral-B eltandborste

Unilever:
Knorr kryddor
Lipton te
Ben & Jerry glass
Slotts senap

VF Corp:
Timberland skor

Tele2:
Tele2 mobilabonnemang
Boxer bredband



Jag får en helt annan koppling till de produkter som jag konsumerar när jag vet att jag även äger aktier i dessa bolag. Jag har läst många andra bloggar som skriver om liknande upplevelser och kan inte annat än att hålla med dem.

2 kommentarer:

  1. Alltid kul att ha en relation till sina aktier mer än att bara vara aktieägare. Jag håller med om att det är trevligt konsumera produkter från ens aktieinnehav, jag har även fått arbeta med några av mina innehav genom mitt arbete och även det är trevligt.

    Den enda risken är att man kan bli blind för ev. problem som företaget kan få genom att man är en trogen konsument och aktieägare.

    Trevlig blogg! Gillar även dina innehav. Kommer att följa din blogg.

    /Investmentbolagsinvesteraren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är absolut viktigt att vara medveten om den risken.

      Tack så mycket för kommentaren, det ska bli roligt att följa dig på din resa!

      Radera